9 علامت مهم بیماری های انگلی در گربه

بیماری های انگلی یکی از معضلاتی است که صاحبان گربه همیشه نگران آن خواهند بود این بیماری نشانه هایی دارد که میتوانید به عنوان همراه به آنها توجه کرده و زودتر اقدام نمایید.با کت داگ آنلاین همراه شوید تا نشانه های این بیماری را بهتر بشناسید.

0 دیدگاه 0 پسندیدن
85 مشاهده شده 7 دقیقه مطالعه
9 علامت مهم بیماری های انگلی در گربه

9 علامت مهم بیماری های انگلی در گربه

درود و سلام به همراهان همیشگی مجله کت داگ آنلاین شما که دوست داران حیوانات هستید و دغدغه های متفاوتی با دیگران دارید.

بیماری های انگلی یکی از معضلاتی است که صاحبان گربه همیشه نگران آن خواهند بود این بیماری نشانه هایی دارد که میتوانید به عنوان همراه به آنها توجه کرده و زودتر اقدام نمایید.با کت داگ آنلاین همراه شوید تا نشانه های این بیماری را بهتر بشناسید.

۱ – اسهال

اسهال مزمن گربه می تواند نشان دهنده انگل در دستگاه گوارش گربه باشد و رایج ترین این انگل ها کرم های کدو از دسته کرم های گرد می باشد که میتواند به انسان نیز منتقل شود.

۲ – استفراغ

این علامت برای وجود انگل  در گربه های خیابانی بیشتر دیده می شود و میتواند نشانه وجود انگل در معده گربه باشد که باید توسط دامپزشک تشخیص داده شود.

 

۳ – گرسنگی مداوم

وقتی گربه مدام دنبال غذا میگردد و از طرف دیگر نشانه های کاهش وزن هم دارد میتوان به وجود انگل در گربه مشکوک شد

۴ – کاهش اشتها

گاهی شرایط  با علامت گرسنگی  مداوم همراه نیست به خصوص اگر گربه در معده خود انگل داشته باشد کاهش اشتها رخ میدهد در حالی که حالت سیری ناپذیر بودن در گربه ها بیشتر نشان دهنده وجود کرم های انگل در قسمت روده گربه می باشد

۵ – خستگی و بیحالی

از نشانه ها و علائم رایج در آلودگی در گربه می باشد و باید خیلی به آن توجه شود و نباید با تنبلی و خواب آلودگی گربه ها اشتباه گرفته شود.

۶ – کم خونی

آلودگی با کرم های قلاب دار که از خون گربه تغذیه میکنند باعث بروز این علامت می شود و باید به دامپزشک مراجعه شود البته بهتر است برای چک کردن و جلوگیری از بسیاری از بیماریی ها برنامه منظم مراجعه به دامپزشک وجود داشته باشد.

 

۷ – وجود کرم در مدفوع

وجود انگل یا تخم انگل یا لاشه آن نشان دهنده وجود بیماری انگلی در گربه می باشد که باید در این حالت  گربه را نزد دامپزشک ببریم.

انگل-در-گربه.jpg

۸ – وجود خون در مدفوع

وجود خون در مدفوع که گاهی همراه با درد در ناحیه شکم می باشد ،میتواند  نشان دهنده یکی از علائم  وجود انگل در گربه به خصوص وجود کرم های قلاب دار باشد.

9- بدون هیچ علائمی

گاهی گربه دارای انگل می باشد ولی هیچ نشانه و علامتی از خود بروز نمیدهد که باید وبا مراجعه منظم به دامپزشک از وجود سلامت در گربه اطمینان حاصل کنیم بعضی از انگل ها مانند کرم قلب گربه هیچ علامت خاصی را ایجاد نمی کند ولی برای گربه به شدت خطرناک وگاهی کشنده می باشد.

در این مقاله سعی کردیم رایج ترین علایم وجود انگل را برای شما شرح دهیم. بهتر است با دیدن هرکدام از علائم بالا به  دامپزشک مربوطه مراجعه کنید تا از بیماری گربه خود را زودتر نجات دهید.

نظرات کاربران 0

جهت ثبت نظر وارد حساب کاربری خود شوید.

ورود به حساب کاربری